پاسخ پرسش های متداول
از بین پرسش های زیر، پرسش خود را یافته و پاسخ خود را از همین طریق دریافت نمائید.
ثبت و پیگیری سفارش
بله، با این که بدون وارد شدن به سایت میتوانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل کنید.
شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را از طریق سایت ثبت کنید اما برای سفارشات تلفنی ، شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 الی 18 امکان ثبت سفارش وجود دارد.
بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 4 مرحله تکمیل خواهد شد:
1) ورود به رائیکا، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) بازبینی سفارش و 4) اطلاعات پرداخت.
در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش “شخص حقوقی هستید؟”، با کلیک روی عبارت “اطلاعات حقوقی خود را تکمیل/ ویرایش کنید.” به صفحه ویرایش اطلاعات کاربری منتقل خواهید شد و با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی برای خرید سازمانی” و وارد کردن و ثبت مشخصات سازمان موردنظر، میتوانید برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی و گواهی ارزش افزوده اقدام کنید.
همچنین با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتور حقیقی به حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 4 مرحله تکمیل خواهد شد:
1) ورود به رائیکا، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) بازبینی سفارش و 4) اطلاعات پرداخت.
در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما میتوانید با انتخاب گزینه “افزودن آدرس جدید” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت رائیکا با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شدهاند.
به تمامی شهرها
رائیکا با ارسال پیامک، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام میکند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشات من” از وضعیت آن مطلع شوید.
تماس با واحد فروش رائیکا و درخواست صدور پیش فاکتور از کارشناسان فروش
خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش رائیکا با شما تماس خواهند گرفت.
تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.
پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.
بله. تماس با واحد فروش رائیکا و درخواست صدور پیش فاکتور از کارشناس فروش و پرداخت مبلغ پیش فاکتور سفارش خود را ثبت کنید.
پرداخت
پرداخت اینترنتی به گونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از رائیکا که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید:
– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده میشود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.
خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی رائیکا از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.
خیر، در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد
همگی کاربران رائیکا میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت رائیکا، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند.
همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حسابهای اعلام شده در پیش فاکتور برای همه کاربران وجود دارد.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه روشهای پرداخت مراجعه کنید.
ارسال سفارش ها
در سفارشات داخل تهران در صورت هماهنگی با کارشناس فروش امکان پذیر است اما سفارشات خارج از تهران به دلیل نوع ارسال متفاوت(پست-تیپاکس-باربری) امکان تعیین روز و ساعت مشخص، نمیباشد.
زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه روشهای ارسال مراجعه کنید.
بعد از هماهنگ کردن با کارشناسان فروش با مراجعه به انبار رائیکا امکان پذیر است.
هزینه ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است.
خدمات پس از فروش
شما می توانید برای کلیه محصولاتی که در محدوده فعالیت رائیکا قرار دارند از خدمات مشاوره و پشتیبانی رائیکا بهره مند شوید.
جهت دریافت راهنمایی با کارشناس فنی ما در رائیکا تماس بگیرید.
گارانتی
تمامی محصولات رائیکا دارای گارانتی یک ساله می باشند.
جهت دریافت خدمات گارانتی با واحد خدمات پس از فروش رائیکا تماس بگیرید.